Open dag alle opleidingen

• Tijd 10:00 - 14:00
  • Locatie Driestar hogeschool, Gouda
  • Inschrijven Voor 8 februari 2025

Voorlichtingen over alle opleidingen van Driestar hogeschool, inkijkjes in de vakken die gegeven worden, een speciale workshop voor mannen, zang, oefenen voor de taaltoets en niet te vergeten een gratis lunch. Zomaar een kleine impressie van de plannen voor de open dag. Wil je leraar worden of overweeg je een opleiding pedagogiek? En lijkt studeren in Gouda je wel wat? Welkom op onze open dag!

Wat is er te doen op de open dag?

Je ontmoet studenten die je alles kunnen vertellen over hun studie-ervaring bij Driestar hogeschool, de stages en wat je verder nog wilt weten om een goede keuze te kunnen maken. Er zijn voorlichtingen van de opleiding van jouw keuze en je volgt een college.

Keuzegids 2024

Je proeft en ervaart de sfeer in het gebouw aan de Burgemeester Jamessingel en krijgt zo een indruk van hoe een studietijd bij ons er voor jou uit zou kunnen zien. En heb je veel vragen? Ook de studieleiders en docenten staan voor je klaar om al je vragen persoonlijk te beantwoorden.

Aftermovie open dag 2024

Bekijk nu de video!

Bezoek de opleiding van je interesse!

Ga jij graag om met kinderen en wil je richting geven aan hun toekomst?  Denk je na over een baan in het onderwijs én wil je een prachtig beroep? We informeren je graag over onze studieroutes en wat er nu zo bijzonder is aan onze pabo.

Is een nieuwe baan in het onderwijs iets voor jou? Een open dag is dan een uitstekende gelegenheid om te kijken of het beroep van leraar bij jou past. Je kunt dan denken aan de lerarenopleiding voor het voortgezet onderwijs, of de pabo in deeltijd of duaal. Docenten en studenten vertellen je graag hun ervaringen en informeren je over de opleidingen.

Driestar hogeschool biedt de volgende deeltijdopleidingen voor leraar voorgezet onderwijs: DuitsEconomieEngelsGeschiedenisNederlandsWiskunde en Godsdienst.

Wil je de duale route doen? Laat je dan informeren over de route Opleiden in de school (OidS). Welkom voor een gesprek of het voorlichtingsmoment.
Verder studeren op niveau 5? De opleiding AD-opleiding Pedagogisch Educatief Professional (AD-PEP) is een niveau 5-opleiding voor werken in het onderwijs en de jeugdzorg. De studie is bedoeld voor mbo’ers met een opleiding op het gebied van Maatschappelijke Zorg, Pedagogisch Werk of Sociaal Werk. De opleiding duurt twee jaar en studenten gaan één dag per week naar school. Een groot deel van de opleiding voeren ze uit op hun werkplek. De toekomstige pedagogisch educatief professionals gaan dus veel leren in de praktijk!
Wees welkom op de voorlichting van de opleiding Pedagogiek en ga in gesprek met een docent hbo-pedagogiek en studenten om te kijken of deze opleiding bij jou past.

Ben je leraar en wil je verder studeren?

Tijdens de open dag kun je kennismaken met onze masters bij de infostands.

De Master Leren en innoveren biedt een uitdagende verdieping voor leraren die werken in het basisonderwijs, voortgezet onderwijs, middelbaar beroepsonderwijs en hoger beroepsonderwijs. Tijdens de masteropleiding leer je om binnen je eigen organisatie de rol van Teacher Leader in te vullen. Als Teacher Leader ben je expert op het gebied van leren en innoveren en denk na over het onderwijs en innoveren hiervan binnen jouw school. Tijdens de tweejarige deeltijdopleiding ga je onder andere in op leervragen uit je eigen onderwijspraktijk. De opleiding komt in aanmerking voor vergoeding vanuit de lerarenbeurs.

Laat je tijdens de open dag informeren over de masteropleiding Leren en innoveren. Meer informatie over de Master Leren en innoveren kun je vinden op de website: www.masterli.org.
Vanaf 2018 bieden we deze nieuwe internationale master aan. De focus van deze master ligt op de leraar als persoon in zijn of haar context. Het verdiepen van je eigen christelijk identiteit en het leren van ervaren onderwijskundigen in een internationale context staan centraal”. De master wordt flexibel ingericht waardoor je in je eigen leertempo je diploma kunt behalen. Internationale gastdocenten zullen lesgeven in Gouda en je klas zal bestaan uit een mix van Nederlandse en internationale studenten.

Maak op onze open dag kennis met deze master!
Vind jij het ook belangrijk om passend onderwijs aan alle kinderen te bieden, aansluitend bij hun kwaliteiten en mogelijkheden? Wil je ook een leraar zijn, die goed met complexe situaties in de groep om kan gaan? De Master Passend Meesterschap leidt je op tot een deskundige professional die met een flexibele en onderzoekende houding adequaat kan handelen in complexe onderwijssituaties.

Kom langs op onze open dag en laat je informeren over deze master!

Aanmelden open dag

Wil je je aanmelden voor de open dag van Driestar hogeschool in 2025? Laat hieronder je gegevens achter en we houden je op de hoogte als je je kunt aanmelden.

En ondertussen? Kijk op onze agenda voor meer voorlichtingsmomenten of kom proefstuderen!

Open collegedagen: 22-26 april

Kennismaken met de opleidingen van Driestar hogeschool? Je bent van harte welkom om een dag mee te lopen. Aanmelden kan nu!

Meld je nu aan

Blijf op de hoogte

Wil je op de hoogte blijven van de open dag 2025? Laat dan hieronder je gegevens achter.