24 november 2020

Vijf redenen om naar de open collegeweek te komen

Bijna alles is tegenwoordig online, ook de voorlichting van Driestar hogeschool. Maar in de eerste week van december heb je maar liefst vier dagen de kans om in Gouda kennis te maken met de pabo, de lerarenopleidingen voortgezet onderwijs en ad-pep op onze hogeschool. Vijf redenen om je nu direct in te schrijven.

Helaas zullen we niet zo'n foto kunnen maken als bovenaan dit bericht (van de open collegedag 2019), maar desondanks zijn er genoeg redenen om je wel aan te melden!

1. We leren elkaar kennen

Tijdens zo’n open collegedag ontmoet je studenten en docenten in real life. Echt waar: op anderhalve meter en in kleine groepen; we zijn er en je kunt ons alle vragen stellen.

2. We geven voorlichting

Het programma van een open collegedag is zo opgebouwd dat je goede inhoudelijke voorlichting over de opleiding van jouw keuze én kennis maakt met Driestar hogeschool. In een speciaal keuzeprogramma met studenten van ons promotieteam kom je – als je dat wilt – ook alles te weten over het studentenleven in Gouda.

3. Je kunt de sfeer proeven

Je proeft de sfeer bij de leukste hogeschool van Gouda (en wie weet ook het beroemde broodje kroket). Wist je dat dit een van de dingen is die studenten altijd noemen als je ze vraagt naar ‘waarom Driestar hogeschool’? Het is hier gezellig en kleinschalig, er is veel persoonlijke aandacht en je wordt echt geholpen bij je studie(keuze). Bekijk het filmpje hieronder maar eens om meer te weten te komen over de sfeer op onze hogeschool.

4. Je krijgt echte lessen

Tijdens de open collegedag geven we ook echte colleges, bijvoorbeeld een les beeldende vorming bij de pabo, een generiek college bij de lerarenopleidingen vo en bij ad-pep kun je gewoon aanschuiven bij de colleges van die dag. Zo krijg je echt een indruk van de inhoud en het niveau van de opleidingen.

5. Het is gezellig

Tijdens de open collegedag ontmoet je ook andere studiekiezers, van je eigen school of van andere scholen. Dat is wel zo gezellig! Zo kun je één dag samen optrekken en met elkaar doorpraten over hoe je dat nu eigenlijk doet: een studie kiezen, en de hogeschool die bij jou past.

Welkom op 1, 2, 3 of 4 december in Gouda!

Klik hier voor meer informatie en schrijf je in!