4 juni 2020

Learn more about Christian Education worldwide

Learn more about Christian Education worldwide and join the online presentations of the first graduates of our master Learning and Innovation – Christian Education on Friday, 19 June 2020 (10.00-12.15 uur)!

Acht studenten presenteren aan het werkveld hoe ze er in hun eigen school aan hebben gewerkt om het christelijk onderwijs te versterken. Tijdens de presentaties zul je inspiratie opdoen voor wat jij kunt doen in jouw klas of school.

De studenten zijn in 2018 gestart met onze internationale variant van de master Leren en innoveren. Deze variant heeft twee speerpunten: hij is internationaal en hij focust op christelijk onderwijs. Dat betekent dat de studenten en docenten uit verschillende delen van de wereld komen. Alleen dat is al een leerzame en onvergetelijke studie-ervaring. Daarnaast verdiepen we ons in de achtergronden en praktijken van christelijk onderwijs. Er is een sterke wisselwerking tussen theorie en praktijk omdat elke student in zijn/haar eigen werkcontext en samen met zijn/haar collega’s werkt aan een innovatie die verband houdt met het thema van christelijk onderwijs.

Een van de studenten die dit jaar zal afstuderen, vertelt:

“My name is Boaz and I come from Burkina Faso in West Africa. (…) When I discovered the Masters in Christian Education, I knew it would fulfil all my needs. As it’s an international program, I am learning about different education systems and different approaches to Christian education. I can compare the system I know in my country to others and reflect on my own system. This gives me ideas for future improvements. The modules give you a solid knowledge of general and especially Christian education. We are also learning to support other teachers to develop good practices in Christian education.”

Blended Learning

De mastertrack is gebaseerd op blended learning. Studenten volgen hun studie grotendeels online, maar komen elk halfjaar voor een studie-tweeweekse naar Gouda. Er zijn nog mogelijkheden om je voor het nieuwe collegejaar in te schrijven voor deze mastertrack. Meer informatie vind je op onze website, of neem contact op met de track coördinator Hanna Markus.