13 april 2022

Vraag nu subsidie aan voor tweede lerarenopleiding

Studenten die een tweede lerarenopleiding willen volgen en die instellingscollegegeld moeten betalen kunnen hier subsidie voor aanvragen. De subsidie wordt verstrekt in het eerste en tweede studiejaar. Voor ieder subsidiejaar moet afzonderlijk subsidie aangevraagd worden via de website van DUO. In dit bericht lees je hoe je dat doet.

De subsidie bedraagt maximaal € 6.000 euro per aanvrager per studiejaar en kan worden aangevraagd van 1 oktober tot en met 31 december in het studiejaar van de lerarenopleiding waarvoor de subsidie wordt aangevraagd. Het totaal beschikbare subsidiebudget is beperkt en de verdeling vindt plaats op volgorde van binnenkomst van de aanvragen. In totaal is jaarlijks € 2.500.000,– beschikbaar. De subsidie kan niet worden aangevraagd als een student al de lerarenbeurs heeft aangevraagd voor het volgen van de tweede lerarenopleiding.

Handige linkjes: