Studium Generale: Rouw bij kinderen en pubers

• Tijd 19:00 - 22:00
  • Locatie Driestar hogeschool, Gouda
  • Inschrijven Voor 1 oktober 2024

In het rouwen zijn kinderen meestal de ‘forgotten mourners.’ Maar kinderen rouwen net zoveel, maar wel heel anders, dan wij volwassenen.

Op woensdag 2 oktober geven ds. A.T. Vergunst, Gerdien Braaksma en Dorinda Bal een lezing over rouw bij kinderen en pubers.

Hoe die rouw eruit en hoe zij de rouw verwerken hangt sterk af van de leeftijd en persoonlijkheid maar ook zeker van de omgeving waarin het verlies wordt verwerkt.

Ds. A.T. Vergunst

Wat kunnen we als ouderen doen om dit rouw proces in kinderen te begeleiden? Hoe maak je rouw bespreekbaar?  Is het gezond om te huilen, met elkaar? Kan hun rouw echt scheef gaan door hun kinderlijk denken? Hoe schaden we het gezonde en noodzakelijke rouwproces?

Zulke algemene vragen hoopt ds. A.T. Vergunst in zijn inleiding aan te stippen, ook vanuit zijn eigen ervaring met vijf rouwende kinderen die hun nog jonge moeder verloren.

GerdienGerdien Braaksma

Gedeeld verdriet

Dorinda Bal en Gerdien Braaksma zijn schoolmaatschappelijk werkers op scholengroep Driestar- Wartburg. "We willen graag iets delen van onze ervaringen met de steungroep "gedeeld verdriet"". Dat is een lotgenotengroep op onze school voor jongeren die een ouder of broer of zus hebben verloren."

DorindaDorinda Bal

Kosten

De kosten bedragen € 12,- per avond. De betaling wordt automatisch geïncasseerd. Studenten en medewerkers van Driestar educatief kunnen de avond gratis bijwonen.

Bekijk het gehele Studium Generale-programma

Zoek jij verdieping of wil je meer weten over actuele christelijke thema's? Woon dan een Studium Generale-lezing bij van Driestar hogeschool.

Aanmelden

Wil jij deze lezing bijwonen? Meld je dan hieronder aan. Je bent van harte welkom bij Driestar hogeschool in Gouda!

Persoonlijke gegevens
Adresgegevens
Betaling
Voor studenten en medewerkers van Driestar educatief: vul je studentnummer of medewerkerscode in