Zomerschool voor christelijke young professionals

• Datum 19 augustus 2024
  • Tijd 11:00
  • Locatie Driestar educatief, Gouda
  • Inschrijven Voor 12 augustus 2024

Iedere zomer organiseert Driestar hogeschool een zomerschool voor christelijke young professionals. Deze zomerschool wordt ondersteund door Erdee Media Groep, RMU en VGS.

De zomerschool is bedoeld voor hoger opgeleide young professionals. In deze week van 19 augustus tot en met 23 augustus geven sprekers uit onder andere de politiek, de wetenschap en het maatschappelijk veld interactieve presentaties over diverse onderwerpen.

Daarnaast is er aandacht voor vorming vanuit het christelijk gedachtegoed door middel van een persoonlijke leerlijn. Ook staan er culturele activiteiten op het programma en is er voldoende mogelijkheid voor onderlinge ontmoeting.

Deelnemers overnachten in de studentenflat (2 persoonskamers met eigen douche en toilet).

Het thema van de zomerschool 2024 is:

• Omgaan als christen met spanning en onzekerheid in een snel veranderend tijdperk

Programma zomerschool

Er komen verschillende sprekers aan het woord tijdens de zomerschool. Dit jaar zijn dat onder anderen Kees van der Staaij en ds. A.A.F. van de Weg. Zodra het programma bekend is, kun je die hier vinden.

Impressie

Hieronder vind je een impressie van de voorgaande jaren.

Initiatiefnemers

Het initiatief voor de zomerschool ligt bij het Panel Presentie. Dit panel werkt op de achtergrond en houdt zich bezig met maatschappelijke ontwikkelingen en de impact daarvan op kerken en organisaties binnen de gereformeerde gezindte en de manier waarop deze daarop kunnen reageren.

Driestar hogeschool voert het programma uit, in samenwerking met de Erdee Media Groep (EMG), VGS en de Reformatorische Maatschappelijke Unie (RMU).

Kosten

Kosten voor deelname zijn € 200,- voor studenten en € 450,- voor werkenden. Dit is inclusief eten / drinken en overnachtingen.

Tip: vraag de vergoeding van kosten en/of vrije dagen als studietijd bij je werkgever (of zet een persoonlijk keuzebudget hiervoor in). In je arbeidsvoorwaarden zijn doorgaans genoeg vrije keuzes voor scholing mogelijk.

Meer informatie en aanmelden

Hieronder kun je je aanmelden voor de zomerschool. Voor meer informatie kun je contact opnemen met Wenneke de Ruijter.

Jouw gegevens
Kerk, werk en studie