19 oktober 2020

Kinderen vind ik geweldig: ze zijn zo puur!

Door Andrea Roozen

Ouders vertrouwen je hun kostbaarste bezit toe. Alle liefde die ik heb, wil ik delen met kinderen. De kennis van mijn opleiding delen met mijn collega’s. Ik kan nu benoemen waarom ik bepaalde keuzes maak.

Dit is Andrea, ze wordt blij van kinderen om haar heen. “‘Kinderen vind ik geweldig: ze zijn zo puur. Lang geleden besloot ik al dat ik alle liefde die ik heb wil delen met kinderen, zoals hier in de kinderopvang.

Na een aantal jaar werken in de kinderopvang kreeg ik behoefte aan meer verdieping. Waarom reageert het ene kind anders dan het andere? En wat heeft hij of zij nodig om goed te kunnen ontwikkelen? De AD-opleiding Pedagogisch Educatief Professional bij Driestar hogeschool helpt me bij dit soort vragen. Het leuke is: veel dingen die ik al doe, zijn gebaseerd op theorieën van belangrijke pedagogen. Door deze opleiding kan ik dat nu ook benoemen en beter verantwoorden waarom ik bepaalde keuzes maak.

Het liefst wil ik kinderen met een extra ondersteuningsbehoefte goed kunnen begeleiden en de kennis daarover delen met mijn collega’s. Juist in de kinderopvang zijn daarvoor veel mogelijkheden: dit is zoveel meer dan een beetje oppassen. Ouders vertrouwen je hun kostbaarste bezit toe. Het geeft mij enorm veel energie en voldoening om daar goed mee om te gaan.”

Andrea Roozen

Over Andrea Roozen

Andrea studeert ad-pep aan Driestar hogeschool

Open avond

Wil jij, net als Andrea, werken met kinderen of jeugdigen? Misschien is de ad-pep dan wel iets voor jou? Tussen 1 en 4 december kun je zelf een college volgen en vertellen we je er alles over tijdens onze open collegeweek! Ben jij erbij? Meld je snel aan.

Meld je aan voor de open collegeweek