Studium Generale: Stadse uitdagingen, christelijke kansen

• Tijd 19:45 - 22:00
  • Locatie Driestar hogeschool, Gouda
  • Inschrijven Voor 11 oktober 2024

“We leven in een verstedelijkte wereld, waarin geloven in Christus steeds meer gezien wordt als een achterhaald gebeuren,” aldus dr. P.J. (Paul) Visser. “Tegelijk zijn er juist in de stad steeds allerlei mensen die op zoek zijn naar en overtuigd raken van de unieke boodschap van het Evangelie!” Dat biedt kansen voor christenen in de stad. Toch is er ook een bedreiging: christelijke scholen en kerkelijke gemeenten in steden krimpen of moeten hun deuren sluiten.

Dr. P.J. (Paul) Visser, predikant van de Maranathakerk in Rotterdam en Patrick Vogelaar, schoolleider van de Prins Mauritsschool in Delft, geven tijdens een lezing van Studium Generale hun visie op de opdracht en uitdagingen van christelijke scholen en kerkelijke gemeenten in de stad.

PatrickPatrick Vogelaar

Deze lezing is relevant voor mensen die wel en niet in een stad wonen. Patrick Vogelaar: “Nadenken over Bijbelgetrouw christelijk onderwijs in de Randstad is relevant, omdat de ontwikkelingen in de Randstad vaak een voorbode zijn gebleken van wat in de rest van Nederland op langere termijn ging komen.”

Paul VisserPaul Visser

Kosten

De kosten bedragen € 12,- per avond. De betaling wordt automatisch geïncasseerd. Studenten en medewerkers van Driestar educatief kunnen de avond gratis bijwonen.

Aanmelden

Wil jij deze lezing bijwonen? Meld je dan hieronder aan. Je bent van harte welkom bij Driestar hogeschool in Gouda!

Persoonlijke gegevens
Adresgegevens
Betaling
Voor studenten en medewerkers van Driestar educatief: vul je studentnummer of medewerkerscode in