31 oktober 2019

Driestar hogeschool behoort tot top kleine hogescholen

Opnieuw is Driestar hogeschool de beste pabo in het westen van het land volgens de Keuzegids hbo 2020. De opleidingen Pedagogiek en Leraar voortgezet onderwijs tweedegraads Duits en Nederlands behoren zelfs tot de allerbeste van Nederland. We zijn trots op onze docenten en studenten voor de hoge onderwijskwaliteit die we kunnen bieden.

Hoogwaardig onderwijs

Wij zijn natuurlijk blij met de resultaten en hebben veel waardering voor onze docenten en studenten. We werken hard aan hoogwaardig onderwijs en het gericht verbeteren hiervan.

Drie opleidingen zijn zogeheten ‘topopleidingen’ volgens de Keuzegids.

• De opleiding tot leraar voortgezet onderwijs van de tweede graad in Duits
  • De opleiding tot leraar voortgezet onderwijs van de tweede graad in Nederlands
  • De opleiding Pedagogiek

Deze opleidingen staan allemaal op de tweede plaats van vergelijkbare opleidingen in Nederland.

Associate Degree

Nieuw in de Keuzegids is het beoordelen van Associate Degree (AD-)opleidingen. De AD-opleiding Pedagogisch Educatief Professional van Driestar hogeschool is nog niet meegenomen omdat deze nog geen volledig jaar gedraaid heeft. We zien wel groeiende belangstelling en veel aanmeldingen voor de AD-opleiding.

Beperkt nieuwe informatie

Wel geeft de Keuzegids slechts beperkt nieuwe informatie, omdat de studentenbeoordelingen uit 2018 zijn gebruikt. Dit jaar zijn er geen studentenbeoordelingen afgenomen op hogescholen in verband met gegevensbescherming.