Met deze 7 lezingen verdiep je je in actuele christelijke onderwerpen

Al meer dan 30 jaar biedt Driestar hogeschool een Studium Generale-programma aan. Dit is een veelzijdig en verdiepend programma met lezingen en bijeenkomsten over actuele christelijke thema's.
7 juni 2024
‘Ik ben echt gevoed met inzichten die ik mijn leven lang mee mag nemen’

‘Ik kijk heel positief terug op de zomerschool. Doordat je een hele week intern verblijft, zit je in een bubbel met allemaal mensen die in dezelfde situatie zitten als jij.
6 juni 2024
Lerarenopleiding voortgezet onderwijs routes bij Driestar hogeschool

Denk je weleens aan een baan in het onderwijs, maar weet je niet goed wat de mogelijkheden zijn? Of werk je al in het voortgezet onderwijs en wil je een lesbevoegdheid behalen?
4 juni 2024
Nationale Studenten Enquête 2024: bovengemiddelde waardering Driestar hogeschool

Studenten zijn bovengemiddeld tevreden over hun opleiding bij Driestar hogeschool, dat blijkt uit de Nationale Studenten Enquête (NSE) De hoogste score gaat naar de aansluiting op de beroepspraktijk, en de tevredenheid over de docenten.
31 mei 2024
Zomerschool met Bart Wallet, Kees van der Staaij en Esther van Fenema

Hoe ga je als christen om met spanning en onzekerheid in een snel veranderend tijdperk? Dat is het thema van de zomerschool van Driestar Hogeschool in Gouda.
28 mei 2024
'Eigenlijk zou iedereen de zomerschool moeten volgen'

“Als je op zoek bent naar diepgang en gesprekken met anderen; een bredere kijk wilt krijgen op politiek, maatschappij en godsdienst, dan moet je de zomerschool volgen. Daarin komt dit allemaal aan bod.”
28 mei 2024
Inschrijving geopend Traject Groepsleerkracht onderbouw vmbo-basis/kader

Heb jij een pa-/pabodiploma en geef je les aan de onderbouw vmbo-basis/kader, of ben je van plan om in deze sector te gaan werken? Driestar hogeschool biedt een post-hbo-opleiding aan waarmee je in korte tijd een beperkte bevoegdheid groepsleerkracht onderbouw vmbo-basis/kader kunt behalen.
23 mei 2024
6 vragen over de master Learning and Innovation, track: Christian Education

De master Learning and Innovation, track: Christian Education is een unieke master in Nederland: alleen Driestar hogeschool biedt deze aan. Waarom zou je je als christelijke leraar inschrijven voor deze master? Wat levert het je op? Zes vragen aan Martine den Engelsen, studieleider van de masters.
Vraag een Lerarenbeurs aan voor een master van Driestar hogeschool

Als je een jaar of langer in het onderwijs werkt, kun je de master die je wilt volgen vanuit de Lerarenbeurs bekostigen. Vanaf 1 april 2024 kun je de beurs aanvragen. Maar: wees er snel bij, want de toekenning van de beurzen is op volgorde van inschrijving.
22 maart 2024
Mooie scores Keuzegids voor de master Leren en Innoveren

Studenten geven in de Nationale Studenten Enquête aan tevreden te zijn over de masteropleiding Leren en innoveren bij Driestar hogeschool die samen met de hogescholen CHE en Viaa gegeven wordt. Op vier van de vijf onderdelen scoort de master bovengemiddeld, en op één onderdeel gemiddeld. Dat is te lezen in de Keuzegids masters 2024.
21 maart 2024