21 december 2022

Video: Studenten zingen 'The First Nowell' omgeven door Goudse glazen

In onze kerstgroetvideo zingt het studentenkoor van onze Driestar hogeschool de oude Christmas carol The first Nowell. De boodschap van het lied wordt ondersteund door studenten die elementen uit het lied verbeelden op papieren gebrandschilderde ‘ramen’, een verwijzing naar de Goudse glazen. Geniet van het eindresultaat!

In het afgelopen jaar konden we weer fysiek aanwezig zijn op onze hogeschool. Dagelijks ontmoetten we weer veel studenten, verzorgden we lessen en gingen jullie zelf ook aan de slag om het geleerde in de praktijk te brengen. Mooi hoe theorie en praktijk steeds meer verbonden zijn en op elkaar aansluiten. We zijn aan de slag gegaan met een nieuw curriculum en opnieuw scoorden we goed in de Keuzegids. Ook konden er diverse activiteiten weer doorgaan, zoals aan het begin van deze week de kerstzangavond van de Pabo. De gezelligheid in de Pabo is weer helemaal terug nu jullie er weer zijn, dat is genieten voor iedereen die op de hogeschool werkt. Dat geldt ook voor de middagen en avonden dat de studenten van ad-pep, hbo-pedagogiek, de lvo en onze masters op locatie zijn. Goed om jullie allen weer te ontmoeten. Dit zijn allemaal redenen tot dankbaarheid.

Nowell, Born is the King of Israel

Het jaar 2022 is bijna voorbij, het is bijna kerstvakantie. We wensen je een gezegend Kerstfeest toe, waarin de jubelzang van “Born is the King of Israel” zal klinken in je huis, je kerkelijke gemeente en in je hart. Het is ons verlangen dat het licht en de vrede van die Koning, Jezus Christus, met je meegaat, het nieuwe jaar in.

Bekijk hieronder de kerstgroetvideo: