3 september 2020

Traject Groepsleerkracht onderbouw vmbo-basis/kader

Heb jij een pabo-diploma en geef je les aan de onderbouw vmbo-basis/kader, of ben je van plan om in deze sector te gaan werken? Driestar hogeschool biedt een traject aan waarmee je in korte tijd een beperkte bevoegdheid groepsleerkracht onderbouw vmbo-basis/kader kunt behalen.

Eind oktober 2020 start het traject Groepsleerkracht onderbouw vmbo-basis/kader bij Driestar hogeschool.

Inhoud traject

Het traject is speciaal opgezet voor pabo-gediplomeerden die volgens de wet onbevoegd lesgeven in de onderbouw van vmbo-basis/kader. De overheid wil dat zij een bevoegdheid halen. Met dit traject kan in een half jaar tijd deze bevoegdheid worden behaald.

Tijdens dit traject wordt ingegaan op pedagogiek en didactiek voor leerlingen van onderbouw vmbo-basis/kader. Daarnaast verdiep je je in de vakinhoud en -didactiek Nederlands en wiskunde. Ook wordt een keuze gemaakt uit de profielen Engels, Mens & maatschappij of Mens & natuur.

In tegenstelling tot veel andere hogescholen hebben studenten bij Driestar hogeschool maar een beperkt aantal dagen college. Daarnaast is er zelfstudie door middel van het uitvoeren van verschillende praktijkopdrachten. Driestar hogeschool is een hogeschool met een christelijke identiteit. Vanuit die identiteit wordt invulling gegeven aan de colleges en begeleiding.

Inschrijven

Ga voor meer informatie over het traject naar de opleidingspagina. Inschrijven kan via het inschrijfformulier op de website tot en met 8 oktober 2020.

Heb je vragen? Neem dan gerust contact op met de coördinator van dit traject, Karen Dammers.