14 oktober 2020

Update: coronabeleid Driestar hogeschool

De omstandigheden rond het coronavirus wisselen voortdurend. Op deze plek lees je een overzicht van de meest recente maatregelen van Driestar educatief, die erop gericht zijn verspreiding van het virus tegen te gaan en gezondheid van collega’s, studenten en bezoekers maximaal te waarborgen.

Op dit moment gelden de volgende maatregelen bij Driestar educatief:

• Medewerkers van Driestar educatief werken thuis, behalve waar het gaat om het primaire onderwijsproces en een ‘minimale bezetting’.
  • Bij ziekte of getest worden geldt sowieso: thuisblijven.
  • Bij klachten laten we ons testen.
  • In het gebouw volgen we de aangegeven looproute.
  • In alle gemeenschappelijke ruimtes (gangen, trappenhuizen, toiletten etc.) geldt een mondkapjesplicht. Neem een eigen mondkapje mee. Tijdens de les mag hij af.
  • We schudden geen handen en wassen onze handen regelmatig.
  • We houden 1,5e meter afstand van elkaar.
  • Onderwijsadviseurs doen hun werk waar het kan op afstand, en als scholenbezoek of een bijeenkomst tóch fysiek nodig is, houden zij zich aan alle geldende voorschriften.
  • Stages gaan zoveel mogelijk door. Studenten houden zich ook op hun stageplek aan de coronaregels. De slb’er komt bij voorkeur op stagebezoek en stemt dit vooraf af met de school via de student.

Voor reeds geplande bijeenkomsten geldt momenteel dat deze plaatsvinden met maximaal 30 mensen. Waar mogelijk organiseren we een livestream voor de overige deelnemers. Ook zijn er bijeenkomsten die verplaatst of geannuleerd worden. Neem bij vragen contact op met de organisatoren van de bijeenkomst, of houd onze agenda in de gaten.

Kom je naar Gouda?

Mocht er toch een reden zijn om in een van onze gebouwen te zijn? Bekijk dan hieronder enkele documenten:

En bekijk in de video hieronder hoe de anderhalvemeterregel wordt gehanteert in ons gebouw:

Anderhalve meter op Driestar hogeschool

Hoe ziet dat eruit als je bij ons op bezoek komt?

Nadere informatie

Wij informeren medewerkers en studenten via de interne communicatiekanalen Portaal (medewerkers) en Eduweb (studenten). Houd deze kanalen in de gaten voor alle relevante informatie en updates. Heb je vragen? Mail naar: corona@driestar-educatief.nl.