7 oktober 2021

Keuzegids 2022: Driestar hogeschool bij vier beste middelgrote HBO-instellingen

De Keuzegids HBO 2022 is vandaag uitgekomen. Driestar hogeschool hoort bij de vier beste middelgrote hbo-instellingen van Nederland en is wederom de beste pabo-opleiding van West-Nederland. Daarnaast hebben vijf opleidingen het predicaat topopleiding gekregen: Leraar basisonderwijs, Leraar Nederlands, PedagogiekLeraar Wiskunde en de associate degree Pedagogisch educatief professional. Wij zijn natuurlijk blij met de resultaten en hebben veel waardering voor onze docenten en studenten.

De onafhankelijke redactie van Keuzegids onderzoekt ieder jaar elke hbo-instelling en diens opleidingen grondig. Wat zijn de toelatingseisen? Wat vinden de studenten ervan? En hoe zijn de baankansen? Sinds vorig jaar worden ook associate degree-opleidingen meegenomen in de beoordeling. Onze associate degree Pedagogisch educatief professional werd toen nog niet beoordeeld, omdat deze geen volledig jaar had gedraaid. Prachtig dat onze ad-pep meteen het eerste jaar het predicaat topopleiding heeft gekregen!

Topleidingen

De pabo, lerarenopleiding Nederlands en de opleiding Pedagogiek ontvingen dit jaar wederom het predicaat ‘topopleiding’. Dit jaar komen daar dus de opleiding tot leraar Wiskunde en de ad-pep bij.

Doorstroom

Naast de kwaliteit van onze opleidingen scoort de hogeschool ook bijzonder goed op de doorstroom van pabostudenten naar het tweede jaar. Driestar hogeschool heeft de minste uitvallers na het eerste jaar van alle pabo’s in Nederland. Ook de doorstroom naar het tweede jaar binnen de ad-pep scoort uitstekend.

Internationalisering

Tot slot wordt ook de internationalisering op onze hogeschool hoog gewaardeerd.

Dankbaar

Annelies Kraaiveld, manager van de hogeschool, is blij met de resultaten. “De coronacrisis is een pittige periode geweest voor onze studenten en docenten. We hebben ons ingespannen om ook in deze tijd het beste onderwijs aan studente te geven. We zijn dankbaar voor de positieve beoordelingen. We hopen dat we de komende tijd elkaar weer veel mogen ontmoeten en met elkaar studenten kunnen blijven voorbereiden op hun plek in het onderwijs.

Online open avond

Wil jij ook graag werken in het onderwijs of als jeugd- en gezinsprofessional? Kom dan studeren bij de leukste hogeschool van Gouda!

Op maandag 8 november kunnen geïnteresseerde studenten online kennismaken met onze opleidingen op een open avond. Er zal een voorlichting zijn over de opleidingen, maar er is ook volop gelegenheid voor het stellen van vragen en gesprek met studieleiders. Ook krijg je ervaringen van andere studenten te horen. Meld je snel aan!