1 september 2022

Zomerschool 2022: Vrolijke noten, vergezichten en bezinning

Van 22 tot en met 26 augustus was de 10e editie van de zomerschool, bedoeld voor de vorming van christelijke young professionals. Het was een zonnige week met veel ruimte voor mooie gesprekken, verrijkende lezingen en verrassende workshops. Pieter was een van de deelnemers.

“We zaten niet alleen binnen ‘op school’, maar gingen ook Gouda in,” vertelt Pieter. “In de eeuwenoude Sint-Janskerk gaf Gerben Budding een vrolijke noot in zijn muziekworkshop. Daarna beklommen we het dak van de kerk. Een prachtig vergezicht over de knusse Goudse straten beneden en het wijde Groene Hart buiten de stad, met zicht tot aan de skylines van Rotterdam en Den Haag. Uniek uitzicht, erg gaaf!”

“Een middag die ik zal blijven koesteren”
Ook de lezingen werden enthousiast onthaald. Pieter heeft er veel van geleerd. “Ik heb het belang van lezen (her)ontdekt”, vertelt hij. “Er zijn zoveel waardevolle bronnen die ik nog niet heb aangeboord, dat wil ik nu veranderen.” Een ander programmaonderdeel was de schilderworkshop, waarin de deelnemers reflecteerden op hun leerproces tijdens de zomerschool. Dat gaf mooie persoonlijke gesprekken. “Het was heel gaaf om te zien hoe iedereen meedeed en reflecteerde. Bij nabespreking kwamen de mooiste en puurste gesprekken van de week naar boven. Het was een middag die ik zal blijven koesteren."