13 oktober 2022

Dag van de leraar: Winactie hoodie Driestar hogeschool

Op 6 oktober gaven we 10 Driestar hogeschool-hoodies weg aan leraren die daarvoor opgegeven werden. De beste motivatie wint! Een greep uit de reacties.

Een van de genomineerden was onze eigen collega, Janneke de Jong. “Een mens met zo’n warm en groot hart voor studenten, taal en literatuur kom ik niet vaak tegen,” schrijft Jeanine ten Klooster uit Dirksland. “Haar studenten houden echt van haar. Zij heeft de hoodie echt verdiend.” Janneke, gefeliciteerd, deze Driestar hogeschool-trui is voor jou!

Een extra duwtje in de rug
Een andere opgave was voor een student van Driestar hogeschool: “[..] Ze vindt de studie in combinatie met haar werk best zwaar. Soms denkt ze erover te stoppen met de pabo. Maar natuurlijk moet ze dat niet doen! Dus om haar even een extra duwtje in de rug te geven, een lekkere warme trui.”

De PA heeft mijn leven gevormd
Daarnaast kregen we nog een reactie van een meester die 40 jaar voor de klas heeft gestaan: “Ik ben in 1979 afgestudeerd aan de PA te Gouda. [..] Docenten als Hage, Van der Berge en Kruidenier vergeet ik nooit meer. Het heeft mijn leven gevormd! Dus of een gepensioneerde zo’n mooie hoodie aan gaat trekken? Dacht het wel. Als jullie er een over hebben: doe maar mijn kant op.”