22 juni 2023

Aftrap van christelijke opleidingsschool (COS): toekomst voor christelijk onderwijs

Op 16 juni vierden we als COS-partners de feestelijke aftrap van christelijke opleidingsschool (COS).

Komend cursusjaar gaat de eerste lichting studenten van start. Studenten worden opgeleid tot startbekwame leraren voor het voortgezet onderwijs; studenten die zich vanuit de Bron en hun christelijke identiteit gemotiveerd weten om als leraar aan de slag te gaan.

Acht VO-scholen

In COS participeren de opleidingsinstituten Christelijke Hogeschool Ede en Driestar hogeschool en acht scholen voor christelijk voortgezet onderwijs. Dit zijn: Yuverta, CSG De Lage Waard, GSR, Ichthus College, Johannes Fontanus College, De Meerwaarde, CSG Prins Maurits en GSG Guido.

School- en instituutsbegeleiders leiden de studenten samen op in de praktijk. Mooi om als COS-gemeenschap met die missie aan de slag te gaan.

Lees alles over COS