19 november 2020

Bijzondere editie Kerstzangavond Driestar hogeschool

De Kerstzangavond is voor velen een hoogtepunt in het jaar. Een volle Sint-Jan in Gouda, prachtige koorzang, honderden zingende studenten. Vanwege de coronasituatie kan het niet zoals eerdere jaren. Er komt dit jaar wel een heel bijzondere livestream-editie van de Kerstzangavond op maandagavond 14 december om 19.30u.

Koorzang

Een van de onderdelen van het pabocurriculum is het vak koorzang. Hier leren studenten in groepsverband meerstemmig zingen van allerlei muziekstijlen uit de muziekgeschiedenis. Meerdere keren per jaar vinden er uitvoeringen plaats van diverse koorzanggroepen.

Online

Vaste prik onder die uitvoeringen is de Kerstzangavond. Studenten, ouders, grootouders, familie en vrienden pakken samen in de prachtige Sint-Jan in Gouda. En ook dit jaar gaat de Kerstzangavond door, de studenten zijn al hard aan het oefenen op de muziekstukken. Dit keer is het echter geen fysieke bijeenkomst, maar een mooie online avond met koorzang, samenzang en sprekers.

Vader en zoon

Speciaal is ook dat zowel vader als zoon Kaptein een rol spelen bij de Kerstzangavond. Namens Semper Fidelis opent Bart Kaptein de bijeenkomst en ds. K.J. Kaptein, predikant hersteld hervormde  gemeente te Ridderkerk, houdt een meditatie. Driestar hogeschool onderhoudt warme banden met de christelijke school in Oekraïne, daarom is er ook een muzikale bijdrage van Radiance.

Livestream

Via driestar-educatief.nl/kerstzangavond kan iedereen meekijken met de livestream op maandagavond 14 december om 19.30u. Net als ieder jaar helpt ook studentenvereniging Semper Fidelis weer mee bij het organiseren.

Collecte

Meekijken met de livestream is gratis, wel vragen we u een gift over te maken voor Geef ze een TIEN! (samenwerkingsverband van Driestar educatief en Woord & Daad) en Vrienden voor Radiance (steun van een christelijke school in Oekraïne).

Een bijdrage overmaken kan via deze link of via het scannen van de QR-code hieronder onder vermelding van: KerstDriestar2020GZET-VVR.