8 november 2022

Terugblik online open dag (7 november 2022)

Vier tafelgasten, veel camera’s, lampen, een heleboel vragen over de opleidingen van Driestar hogeschool en natuurlijk enthousiaste kijkers… Zomaar wat ingrediënten voor de succesvolle online open dag die op 7 november 2022 gehouden werd.

Volgende open dag bezoeken? Meld je nu aan!

De opleidingen pabo voltijd, pabo deeltijd, lvo Opleiden in de School (duaal), lvo deeltijd en ad-opleiding Pedagogisch educatief professional stonden centraal in een livestream. Na afloop was er de mogelijkheid om in een Teamssessie vragen te stellen aan een student, docent of studieleider.

Vanwege dubbele verplichtingen van de tafelgasten van pedagogiek was er voor deze opleiding alleen een Teamssessie beschikbaar. Dat mocht de pret niet drukken, want ook deze werd goed bezocht met bijna vijfenveertig gasten die interactief deelnamen aan de sessie.

Ook de livestream van pabo voltijd werd goed bekeken. Tijdens de uitzending waren er honderd kijkers en inmiddels is deze livestream al meer dan driehonderdvijftig keer bekeken. Ook de livestream van de ad-pep opleiding is inmiddels al bijna tweehonderdvijftig keer bekeken.

Aan elke livestream nam een student, een docent en een studieleider deel. Zij voerden met elkaar een gesprek onder leiding van een gespreksleider. Een half uur lang werd nagedacht over het beroep passend bij de opleiding, studeren aan Driestar hogeschool en de inhoud van de opleidingen.

Tijdens de livestream konden de kijkers vragen stellen. Hier werd ook goed gebruik van gemaakt. Het gesprek werd afgewisseld met tussenvideo’s waarin studenten in beeld kwamen en hun mening gaven over Driestar dilemma’s. Want wie kan nu beter dan de studenten zelf vertellen of je bij Driestar hogeschool les krijgt van enthousiaste docenten en of de stroopwafel de lekkerste koek is?

Wil je (een van de) livestreams terugkijken of een van de livestreams doorsturen naar iemand die twijfelt over zijn of haar studiekeuze? Dat kan nog steeds! Klik dan hier: Online open dag 7 november (driestar-hogeschool.nl)