3 november 2023

Internationale stageperiode en minors voor studenten Driestar hogeschool

Als student van Driestar hogeschool kun je in het buitenland een stage doen of een minor volgen. Vanaf deze week vliegen veel studenten uit naar verschillende landen.

Minor International Programme

Twee studenten van pabo jaar 4 volgen momenteel de minor ‘International Programme’ in Zuid-Korea. Zij studeren daar tot half december aan onze partneruniversiteit Handong Global University.

In Hongarije volgen twee andere pabo 4-studenten dezelfde minor tot eind januari bij partneruniversiteit Károli Gáspár University in Budapest.

Studiereizen

Er gaan de komende periode ook groepen studenten onder begeleiding van een docent naar het buitenland. De zogeheten internationale werkweken zijn dit jaar in Noorwegen, Spanje, Hongarije, Litouwen, Oostenrijk en Benin.

Stage in SpanjeDeze groep studenten gaat naar Spanje.

Internationale stage

Daarnaast zijn er veel studenten uit pabo 4 die voor een stageperiode (Internationale Individuele Stage/International Experience) naar het buitenland hopen te gaan of daar al zijn.

De studenten verblijven in de volgende landen: België, Canada, Ghana, Zuid-Afrika, Kroatië, Portugal, Albanië, Spanje, Roemenië, Schotland, Tsjechië, Malawi, India, Engeland, Thailand, Uganda, Liberia, Suriname en Brazilië.

Master Learning and Innovation

Ook masterstudenten gaan naar het buitenland. Voor de Master Learning and Innovation hopen er twee groepen van 6-10 november naar Noorwegen en Schotland te gaan.

Wil je meer weten over minors en stages in het buitenland?

Lees meer over internationalisering