7 juni 2024

Met deze 7 lezingen verdiep je je in actuele christelijke onderwerpen

Al meer dan 30 jaar biedt Driestar hogeschool een Studium Generale-programma aan. Dit is een veelzijdig en verdiepend programma met lezingen en bijeenkomsten over actuele christelijke thema's.

Alumni, studenten en alle andere belangstellenden zijn van harte welkom in Gouda! Voor het nieuwe seizoen is het programma al zo goed als rond. Voor de volgende zeven lezingen en één cursus kun je je direct aanmelden.

• ➡️2 oktober 2024: Rouw bij kinderen en pubers
    🗣️ Sprekers: Ds. A.T. Vergunst, Gerdien Braaksma en Dorinda Bal
  • ➡️18 oktober 2024: Stadse uitdagingen, christelijke kansen
    🗣️ Sprekers: dr. Paul Visser en Patrick Vogelaar
    Aanmelden doe je hier
  • ➡️8 november 2024: 'Ik dacht dat ik naar Italië ging?' - Over ouderschap en verwachtingen (die niet uitkomen)
    🗣️ Sprekers: Gerjanne van Lagen en Christine Stam
    Aanmelden doe je hier
  • ➡️22 november 2024: 'Ben je gelukkig? Gelukkig niet.' - Over het vinden en houden van broos geluk in relatie met je partner, vriend(inn)en, jezelf en God
    🗣️ Sprekers: Gerjanne van Lagen en Christine Stam
    Aanmelden doe je hier
  • ➡️Wintercursus SSNR: Zielsverwantschap over grenzen heen (start 23 november)
    Aanmelden doe je hier
  • ➡️2 april: 2025: Studium Generale en CGO: Heilsverdienste en heilstoepassing in de prediking
    🗣️ ds. H. Brons en ds. G.W.S. Mulder
  • ➡️11 april 2025: Lezen en blijven lezen - Leescultuur
    🗣️ dr. Janneke de Jong-Slagman
  • ➡️25 april 2025: Lezen en blijven lezen - Breed lezen
    🗣️ dr. Janneke de Jong-Slagman
    Aanmelden doe je hier

Meer weten over Studium Generale? Of direct aanmelden voor een lezing? Kijk dan hier.

Gratis voor studenten

Goed om te weten: studenten kunnen de lezingen van Studium Generale gratis bijwonen.

Bekijk het gehele Studium Generale-programma

Zoek jij verdieping of wil je meer weten over actuele christelijke thema's? Woon dan een Studium Generale-lezing bij van Driestar hogeschool.