30 november 2021

Even bellen met... Valerie

Door Driestar hogeschool

Valerie Schipper is 19 jaar oud en derdejaars pabostudent. Inmiddels is ze ook al meer dan twee jaar lid van het pr-team van Driestar hogeschool en sinds dit jaar de voorzitter ervan. Vanuit die rol vertelt ze je graag meer over studeren in Gouda!

Hi Valerie, vertel eens: waarom word jij later juf?

“Veel mensen denken dat juf of meester zijn voornamelijk bestaat uit het geven van les. Maar dat is allesbehalve waar! Wat ik het mooiste vind aan juf zijn, is het geven van liefde aan de kinderen. Je bouwt een band op met je leerlingen waardoor ze jou ook gaan vertrouwen, wat tegelijkertijd een goede basis vormt voor een goede les. Op deze manier probeer ik iets voor de kinderen te betekenen. Dat maakt dit beroep zo waardevol!

Niet elk kind heeft namelijk een veilig thuis of een fijne jeugd, en juist voor die kinderen is het belangrijk om op school een veilige plek te hebben. Het is zo bijzonder om daar onderdeel van uit te maken! Het valt niet te beschrijven hoe speciaal het voelt als kinderen je een knuffel geven en zeggen dat ze blij zijn dat je er bent. Voor die kinderen wil ik juf worden.”

Hoe bevalt het studeren in Gouda?

“Het studeren in Gouda is in één woord fantastisch! Ik woon in ‘de flat’, de studentenhuisvesting naast de hogeschool, op de tiende etage. De flat is voor mij echt mijn thuis geworden, want je vrienden voelen daar al snel als je tweede familie. Met elkaar studeren en leven is echt een hele fijne combinatie.

Daarnaast is Gouda ook twee studentenverenigingen rijk, waaronder Semper Fidelis. Elke dinsdagavond komen wij samen voor een activiteit. Wat we op zo’n avond doen is heel verschillend. Van sporten of borrelen tot een Bijbelstudie, luisteren naar een lezing of iets totaal anders. Kortom, een hele gezellige dinsdagavondbesteding. Daarnaast ligt Gouda heel erg centraal, dus alles is goed te bereiken met het OV. Ik heb dus zeker niks te klagen!”

Waarom zouden scholieren en andere geïnteresseerden de open collegedag niet mogen missen?

“De open collegedag is dé manier om eens echt sfeer te proeven. We kunnen natuurlijk de hogeschool heel goed promoten, maar alleen door ervaring kom je erachter of dit ook voor jou de juiste plek is. En proberen kan geen kwaad, nietwaar?

Als promotieteam staan wij die dag in ieder geval voor jou klaar, dus het is ook nog eens een goed moment voor al jouw vragen rondom studiekeuze, de keuze voor een specifieke hogeschool, jouw voorbereiding of wat dan ook. Wij proberen al jouw vragen te beantwoorden die dag. Kom zelf ervaren hoe leuk Driestar hogeschool eigenlijk is!”

Wil je meer weten over de keuze van Valerie, het volgen van de pabo of één van de andere studies en het studeren aan Driestar hogeschool. Op 3 december is de open collegedag bij Driestar hogeschool. Ben jij er ook bij?

Driestar hogeschool

Over Driestar hogeschool

Driestar hogeschool is de leukste hogeschool van Gouda en leidt - al sinds 1944 - leraren en pedagogen op die met hart en ziel een bijdrage leveren aan christelijk onderwijs en jeugdzorg.

Proefstuderen

Wil jij kennismaken met deze opleiding? Meld je aan voor proefstuderen. En ervaar hoe het is om als student een college bij te wonen.

Meer info & aanmelden