2 december 2021

Welkom op de open collegedag!

Door Valerie Schipper

‘Jongens en meisjes, deze vrijdag ben ik er helaas niet.’ ‘Echt niet, juf? Hoezo dan niet?’ Ik kijk mijn lieve groep 4 rond en zie vragende oogjes. ‘Volgende week moet ik helpen op mijn school. Dan komen er allemaal scholieren kijken of ze ook juf of meester willen worden’, vertel ik. Want ja, Driestar hogeschool opent vrijdag z’n deuren voor studiekiezers en ik ben er natuurlijk bij. Jij ook?

'Wat moet u dan doen?’ ‘Moet u dan daar juf zijn?’ Lachend kijk ik m’n klas in. De leerlingen snappen het duidelijk nog niet helemaal. Ik probeer het nog een keertje uit te leggen en beëindig daarna de schooldag met ze. Ik krijg nog een paar dikke knuffels en na nog eens zwaaien draai ik me om en loop mijn lokaal weer in. Zo, hier nog alles afronden en dan kan ik thuis aan een taak beginnen voor de open collegedag, namelijk zorgen dat de studenten op tijd klaar staan die dag! Maar eerst die rekenschriften nog maar nakijken ...

Al meer dan twee jaar ben ik ondertussen lid van het promotieteam van onze hogeschool. Met veel plezier zet ik mij altijd in om te laten zien hoe onze hogeschool nu echt is. Zo ga ik weleens naar een middelbare school voor een voorlichting, schrijf ik blogs en ben ik aanwezig tijdens de open (college)dagen. Sinds deze zomervakantie ben ik voorzitter van het team. Ik draag m’n steentje bij aan de organisatie van de dag en zorg er bijvoorbeeld voor dat er genoeg studenten zijn bij een activiteit. Ik maak de planning en geef ze de informatie die ze nodig hebben.

Met de open collegedag voor de deur ben ik ook alweer druk bezig met plannen en contact houden tussen de hogeschool en ons PR-team. Met elkaar hebben we er alweer heel veel zin in! De open collegedag en de open dag in februari zijn de twee absolute hoogtepunten van ons werk als promotieteam. Iedereen krijgt altijd veel energie van die dagen. Dit zijn namelijk de momenten waarop we kunnen laten zien waarom studeren bij Driestar hogeschool zo leuk is en wat studeren aan onze hogeschool betekent voor jou als aankomend student. Ook op de open collegedag staan we klaar voor alle vragen en doen we ons best om jou de gezellige sfeer van onze hogeschool te laten ervaren en een goed beeld te geven van onze opleidingen. Ik hoop dat je het net zo leuk gaat vinden als ik!

Voor mijzelf was de open collegedag mijn eerste ervaring met Driestar hogeschool. Toen ik binnenkwam zag ik alle ‘blauwe truien’ al klaarstaan. Ik werd vriendelijk begroet door zo’n blauwe trui en mij werd verteld waar ik werd verwacht. De sfeer voelde voor mij direct heel aangenaam. Ik voelde me welkom en er waren mensen die mij echt wat konden vertellen over het onderwijs. Vanaf dat moment was ik direct om: ik wilde naar Driestar hogeschool! En mijn doel is om jullie ook te laten ervaren wat ik toen voelde.

Samen met ons fantastische PR-team gaat dat zeker lukken! Kunnen we jouw vragen beantwoorden vrijdag?

Valerie Schipper

Over Valerie Schipper

Valerie Schipper is derdejaars pabostudent bij Driestar hogeschool en volgt de deeltijdroute.